Sylwetka absolwenta kierunku Edukacja Techniczno-Informatyczna:
- Kształcenie w ramach interdyscyplinarnego techniczno-humanistycznego kierunku studiów pozwala na uzyskanie gruntownej wiedzy z dziedziny techniki oraz informatyki połączonej z kompleksowym przygotowaniem w zakresie pedagogiki, psychologii, socjologii i zarządzania zasobami ludzkimi w różnych gałęziach przemysłu, administracji gospodarczej oraz nauce.
- Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie głównie jako: nauczyciele przedmiotów technicznych oraz informatycznych
w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz jednocześnie jako inżynierowie przygotowani do pracy twórczej
i zarządzania zasobami ludzkimi w różnych gałęziach przemysłu, administracji gospodarczej oraz w nauce.
Sylwetka absolwenta kierunku Matematyka:
- Studenci tego kierunku, poza wiedzą
teoretyczną z zakresu różnych działów matematyki, uzyskają praktyczne
umiejętności niezbędne do: analizy i opracowania danych statystycznych, analizy zjawisk i
procesów zachodzących w produkcji, usługach, ekonomii i finansach.
- Absolwenci kierunku Matematyka będą
posiadać umiejętności wykorzystania narzędzi matematycznych i komputerowych
metod wspomagania pracy inżyniera w rozwiązywaniu problemów
praktycznych z zakresu techniki, ekonomii, finansów i ubezpieczeń.
- Absolwenci przygotowani będą do
podjęcia pracy w interdyscyplinarnych jednostkach naukowo-badawczych,
biznesie (np. marketing, badania sondażowe), przemyśle (np. kontrola
jakości), instytucjach zajmujących się bankowością, ubezpieczeniami,
badaniami opinii społecznej, przepływem i gromadzeniem danych, a także (po
zdobyciu dodatkowych uprawnień pedagogicznych) jako nauczyciele matematyki.
- Absolwenci kierunku Matematyka
uzyskają umiejętność szybkiego uczenia się i przystosowania do
dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.
Sylwetka absolwenta kierunku Inżynieria i analiza danych:
- Absolwent kierunku: inżynieria i analiza danych posiada wiedzę z zakresu:
podstawowych i niezbędnych dla tego profilu działów matematyki, gromadzenia,
przechowywania, przetwarzania, analizy i wizualizacji danych,aktualnych metod i narzędzi informatycznych, w tym języków programowania, systemów i sieci komputerowych,metod i narzędzi analizy danych oraz komputerowych metod wspomagania pracy inżyniera w rozwiązywaniu problemów praktycznych.
- Absolwent
jest przygotowany do pracy w instytucjach wykorzystujących metody gromadzenia i
przetwarzania danych w analizie problemów technicznych, socjologicznych,
psychologicznych, ekonomicznych i finansowych oraz instytucjach o profilu statystycznym. Potrafi łączyć wiedzę teoretyczną i praktyczną w
sposób niezbędny do oceny funkcjonalności i efektywności stosowanych metod
informatycznych oraz rozwiązań technicznych, jak również ich aspektów pozatechnicznych: etycznych
oraz dotyczących ochrony danych.
- Absolwent jest wyposażony w
umiejętności i kompetencje niezbędne do sprawnego wykorzystania zdobytej
wiedzy w praktyce.
- Absolwent
może podjąć pracę związaną z rozwijaniem nowych technologii i narzędzi
informatycznych z zakresu analizy i przetwarzania danych, w tym eksploracji
danych, wspomagania procesu podejmowania decyzji oraz analiz Big Data,
architektury oprogramowania, programowania, administrowania bazami danych,
sieciami i systemami.
- Absolwent
może znaleźć zatrudnienie w firmach branży IT, ;przedsiębiorstwach o analitycznym oraz informatycznym profilu działalności, zajmujących się
modelowaniem, gromadzeniem, przetwarzaniem i analizą danych lub rozwijaniem
nowych technologii i dedykowanych produktów informatycznych. Może również
znaleźć zatrudnienie ;przedsiębiorstwach o nieinformatycznym profilu
działalności, ale wykorzystujących metody analizy danych oraz technologie
informatyczne.
Sylwetka absolwenta kierunku Inżynieria bezpieczeństwa:
- Absolwenci kierunku Inżynieria bezpieczeństwa będą w pełni przygotowani do podjęcia pracy jako specjaliści ds. bezpieczeństwa we wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwach i instytucjach. Zgodnie z §1a Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 9 października 2009 r. zmieniającym rozporządzenie z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy po ukończeniu studiów absolwenci będą posiadali uprawnienia do prowadzenia szkoleń z zakresu BHP oraz w myśl przepisu §4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. ze zmianami z 2005 r. będą oni mogli pełnić funkcje inspektorów, starszych inspektorów oraz specjalistów i starszych specjalistów do spraw bhp w przedsiębiorstwach i innych jednostkach.