Profil absolwenta

Sylwetka absolwenta kierunku Edukacja Techniczno-Informatyczna:

  • Kształcenie w ramach interdyscyplinarnego techniczno-humanistycznego kierunku studiów pozwala na uzyskanie gruntownej wiedzy z dziedziny techniki oraz informatyki połączonej z kompleksowym przygotowaniem w zakresie pedagogiki, psychologii, socjologii i zarządzania zasobami ludzkimi w różnych gałęziach przemysłu, administracji gospodarczej oraz nauce.
  • Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie głównie jako: nauczyciele przedmiotów technicznych oraz informatycznych
    w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz jednocześnie jako inżynierowie przygotowani do pracy twórczej
    i zarządzania zasobami ludzkimi w różnych gałęziach przemysłu, administracji gospodarczej oraz w nauce.


Sylwetka absolwenta kierunku Matematyka:

  • Studenci tego kierunku, poza wiedzą teoretyczną z zakresu różnych działów matematyki, uzyskają praktyczne umiejętności niezbędne do: analizy i opracowania  danych statystycznych, analizy zjawisk i procesów zachodzących w produkcji, usługach, ekonomii i finansach.
  • Absolwenci kierunku Matematyka będą posiadać umiejętności wykorzystania narzędzi matematycznych i komputerowych metod wspomagania pracy inżyniera w rozwiązywaniu problemów praktycznych z zakresu techniki, ekonomii, finansów i ubezpieczeń.
  • Absolwenci przygotowani będą do podjęcia pracy w interdyscyplinarnych jednostkach naukowo-badawczych, biznesie (np. marketing, badania sondażowe), przemyśle (np. kontrola jakości), instytucjach zajmujących się bankowością, ubezpieczeniami, badaniami opinii społecznej, przepływem i gromadzeniem danych, a także (po zdobyciu dodatkowych uprawnień pedagogicznych) jako nauczyciele matematyki.
  • Absolwenci kierunku Matematyka uzyskają umiejętność szybkiego uczenia się i przystosowania do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.

 Sylwetka absolwenta kierunku Inżynieria i analiza danych:

  • Absolwent kierunku: inżynieria i analiza danych posiada wiedzę z zakresu: podstawowych i niezbędnych dla tego profilu działów matematyki, gromadzenia, przechowywania, przetwarzania, analizy i wizualizacji danych,aktualnych metod i narzędzi informatycznych, w tym języków programowania, systemów i sieci komputerowych,metod i narzędzi analizy danych oraz komputerowych metod wspomagania pracy inżyniera w rozwiązywaniu problemów praktycznych. 
  • Absolwent jest przygotowany do pracy w instytucjach wykorzystujących metody gromadzenia i przetwarzania danych w analizie problemów technicznych, socjologicznych, psychologicznych, ekonomicznych i finansowych oraz instytucjach o profilu statystycznym. Potrafi łączyć wiedzę teoretyczną i praktyczną w sposób niezbędny do oceny funkcjonalności i efektywności stosowanych metod informatycznych oraz rozwiązań technicznych, jak również ich aspektów pozatechnicznych: etycznych oraz dotyczących ochrony danych.
  •  Absolwent jest wyposażony w umiejętności i kompetencje niezbędne do sprawnego wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.
  • Absolwent może podjąć pracę związaną z rozwijaniem nowych technologii i narzędzi informatycznych z zakresu analizy i przetwarzania danych, w tym eksploracji danych, wspomagania procesu podejmowania decyzji oraz analiz Big Data, architektury oprogramowania, programowania, administrowania bazami danych, sieciami i systemami.
  • Absolwent może znaleźć zatrudnienie w firmach branży IT, ;przedsiębiorstwach o analitycznym oraz informatycznym profilu działalności, zajmujących się modelowaniem, gromadzeniem, przetwarzaniem i analizą danych lub rozwijaniem nowych technologii i dedykowanych produktów informatycznych. Może również znaleźć zatrudnienie ;przedsiębiorstwach o nieinformatycznym profilu działalności, ale wykorzystujących metody analizy danych oraz technologie informatyczne.

 Sylwetka absolwenta kierunku Inżynieria bezpieczeństwa:

  • Absolwenci kierunku Inżynieria bezpieczeństwa będą w pełni przygotowani do podjęcia pracy jako specjaliści ds. bezpieczeństwa we wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwach i instytucjach. Zgodnie z §1a Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 9 października 2009 r. zmieniającym rozporządzenie  z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy po ukończeniu  studiów absolwenci będą posiadali uprawnienia do prowadzenia szkoleń z zakresu BHP oraz  w myśl przepisu §4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. ze zmianami z 2005 r. będą oni mogli pełnić funkcje inspektorów, starszych inspektorów oraz specjalistów i starszych specjalistów do spraw bhp w przedsiębiorstwach i innych jednostkach.

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17