W konferencji wzięło udział ponad 60 osób. Uczestnikami byli nauczyciele matematyki i informatyki ze szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, dydaktycy uczelni wyższych, osoby prowadzące badania naukowe w zakresie edukacji oraz studenci studiów drugiego stopnia.
Konferencja miała na celu zaprezentowanie ciekawych rozwiązań edukacyjnych, integrację środowiska edukacyjnego oraz wymianę doświadczeń i podsumowanie okresu kształcenia zdalnego.
W ramach konferencji wysłuchano 14 referatów dotyczących m.in. innowacyjnych rozwiązań w kształceniu w zakresie matematyki oraz informatyki, dobrych praktyk w zdalnym nauczaniu matematyki oraz informatyki, wykorzystania nowoczesnych technologii w dydaktyce matematyki oraz informatyki. W ramach dyskusji rozmawiano także o szansach i zagrożeniach wynikających z nauczania przedmiotów ścisłych w sposób zdalny. Na zakończenie konferencji podkreślono, że zmiany zachodzące we współczesnym szkolnictwie są bardzo dynamiczne i nieuniknione,a pandemia tę dynamikę znacznie zwiększyła. Sytuacja ta wymaga od nauczycieli otworzenia się na nowe metody nauczania i zastosowanie narzędzi cyfrowych. Istnieje więc potrzeba i konieczność systematycznej wymiany doświadczeń i poszukiwania nowych rozwiązań w procesie kształcenia, a tym samym celowość organizacji kolejnej edycji konferencji.
Link do strony konferencji: http://mat.pol.lublin.pl/konferencja2021
W dniu 18 czerwca 2021 roku odbyła się Konferencja Dydaktyczna pt. „Zdalne nauczanie matematyki i informatyki jako wyzwanie dla systemu edukacji”. Organizatorem konferencji była Katedra Matematyki Stosowanej Wydziału Podstaw Techniki Politechniki Lubelskiej. Konferencja została przeprowadzona w formie zdalnej na platformie MS Teams. Patronat honorowy nad konferencją objęła Politechnika Lubelska oraz Lubelski Kurator Oświaty.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17