Fundacja Teatrikon rozpoczęła właśnie realizację projektu, w ramach którego zespoły studentów i studentek polskich uczelni będą przez kilka miesięcy pracować nad własnymi grami komputerowymi i walczyć o atrakcyjne nagrody, w tym warsztaty w studio gier. Wszystko to pod okiem doświadczonych specjalistów z branży, którzy podczas stacjonarnych warsztatów i konsultacji online będą dzielili się swoim doświadczeniem i podpowiadali, jak zrobić grę, którą pokochają tysiące graczy.
Nazwa Mistrzostw czerpie inspirację z cyklu opowiadań Stanisława Lema, których bohaterami są dwa roboty-konstruktorzy. Potrafią stworzyć wszystko – włącznie z całymi światami – i swoje umiejętności wykorzystują do rozwiązywania różnych problemów. To nawiązanie do roli twórców gier jako kreatorów nowych światów i ich mechanik. W 2025 roku minie 60 lat od pierwszego wydania „Cyberiady”. Myślę, że jej bohaterom, robotom, konstruktorom, Trurlowi i Klapaucjuszowi bardzo by się spodobały wyzwania, jakie stawiamy przed uczestnikami i uczestniczkami. Ale trzeba pamiętać, że nie my pierwsi nawiązujemy do „Cyberiady” przy okazji tworzenia gier. Była ona inspiracją dla stworzenia kultowej gry The Sims. Więc kto wie, może komuś z naszych mistrzostw uda się powtórzyć taki sukces? – mówi Darek Figura, Prezes Zarządu Fundacji Teatrikon.
W ramach Mistrzostw odbędą się między innymi Kongres Megabitowy – zjazd dla nauczycieli i nauczycielek akademickich, Wyprawy inauguracyjne otwierające projekt z warsztatami team buildingu, Wyprawy edukacyjne z Lem Game Jam, na którym powstaną gry inspirowane opowiadaniami Stanisława Lema, Turniej bazowy, czyli proces inkubacji zakończony stworzeniem prototypów gier i wyborem 10 najlepszych zespołów w Polsce. Całość zwieńczy finałowy game jam, znany jako Bitwa Konstruktorów, który odbędzie się we wrześniu 2025 r.
Cyberiada to nie tylko konkurs na stworzenie gry, ale też okazja do zdobycia umiejętności, takich jak praca w zespole, zarządzanie projektami, testowanie gier oraz nauka game developmentu. Chcemy, aby uczestnicy i uczestniczki projektu zdobyli cenne doświadczenie, które potem przyda się na rynku pracy, w branży gamedevowej, ale nie tylko – dodaje Darek Figura.
Ogromną rolę w Cyberiadzie odgrywają także akademicy i akademiczki, którzy staną się opiekunami grup osób tworzących swoje dzieła. Co istotne, nie jest konieczne, aby wykładowca lub wykładowczyni byli z tej samej uczelni co inni uczestnicy i uczestniczki zgłaszający się do projektu – wyjaśnia Joanna Ciesielka z zespołu koordynatorskiego. Mogą zgłaszać się jako część zespołu studenckiego – do 21 października lub indywidualnie – do 10 listopada.
Więcej informacji o projekcie oraz formularze zgłoszeniowe można znaleźć na stronie internetowej: https://cyberiada.info/
Kontakt dla mediów:
Agnieszka Bąk - 728 553 631, pr@teatrikon.pl
Kontakt z organizatorem:
Joanna Ciesielka - 694 637 466, j.ciesielka@teatrikon.pl
Zadanie finansowane ze środków Ministerstwa Cyfryzacji.
Organizatorem projektu jest Fundacja Teatrikon
Fundacja Twórczości, Edukacji i Animacji Młodzieży realizuje projekty skierowane do młodzieży od 2010 roku. Jej działania skupiają się w trzech działkach: twórczość, edukacja i animacja. Od początku działalności pomaga młodym ludziom w odkrywaniu i rozwijaniu swojego potencjału, a także tworzy przestrzeń do realizacji celów i marzeń. Od 2016 roku prowadzi różne działania związane z branżą game dev, w tym wszystkie dotychczasowe Mistrzostwa Projektowania Gier Komputerowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17