Zapraszamy Państwa do udziału w Konferencji i zachęcamy do zgłaszania referatów (ok. 15 minut) w następujących obszarach tematycznych:
- Pandemia źródłem innowacyjnych rozwiązań w kształceniu w zakresie matematyki oraz informatyki;
- Przykłady dobrych praktyk w zdalnym nauczaniu matematyki oraz informatyki;
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii w dydaktyce matematyki oraz informatyki;
- Kształcenie zdalne matematyki oraz informatyki – szanse i zagrożenia.
Konferencja odbędzie się w dniu 18 czerwca 2021 r. w formie zdalnej na platformie MS Teams. Udział w Konferencji jest bezpłatny. Zgłoszenia uczestnictwa oraz tematów referatów przyjmujemy w terminie do 4 czerwca 2021 r. Serdecznie zapraszamy do udziału w Konferencji.
Link do rejestracji:
http://mat.pol.lublin.pl/konferencja2021/rejestracja
Szczegółowe informacje dotyczące programu Konferencji oraz sposobu zalogowania się na Konferencję zostaną przesłane uczestnikom drogą mailową w terminie do 11 czerwca 2021 r. oraz będą dostępne na stronie Konferencji pod adresem:
http://mat.pol.lublin.pl/konferencja2021
Autorów referatów zapraszamy do przygotowania i przesyłania artykułów dotyczących prezentowanej tematyki. Planujemy opublikowanie pozytywnie zrecenzowanych artykułów w specjalnej monografii poświęconej Konferencji (20 pkt wg wykazu MEiN). Opłata za publikację artykułu wynosi 100 zł. Termin nadsyłania artykułów do publikacji: 15 września 2021 r. Szczegółowe wytyczne edytorskie prześlemy Państwu po Konferencji wraz z zaświadczeniami o udziale w Konferencji.
Komitet Naukowy:
prof. dr hab. Witold Rzymowski
dr hab. inż. Dorota Wójcicka-Migasiuk, prof. Uczelni
dr hab. Anna Kuczmaszewska, prof. Uczelni
dr hab. Adam Stachura, prof. Uczelni
dr Ewa Łazuka, prof. Uczelni
dr Janusz Szuster, prof. Uczelni
Komitet Organizacyjny:
dr Ewa Łazuka, prof. Uczelni
dr Paweł Wlaź
mgr inż. Anna Futa
mgr inż. Magdalena Jastrzębska
Katedra Matematyki Stosowanej Wydziału Podstaw Techniki Politechniki Lubelskiej serdecznie zaprasza do udziału w Konferencji Dydaktycznej pt.
Zdalne nauczanie matematyki i informatyki jako wyzwanie dla systemu edukacji
Pandemia wywołana wirusem SARS-CoV-2 spowodowała, że w połowie marca 2020 roku szkolnictwo podstawowe, średnie oraz wyższe z dnia na dzień stanęło przed zupełnie nowym zadaniem. Nauczanie zdalne stało się jedynym możliwym sposobem przekazywania wiedzy, kształcenia umiejętności praktycznych, utrzymania kontaktów z uczniami i studentami oraz rozwijania kompetencji społecznych. Zadanie, przed jakim stanęło szkolnictwo sprawiało początkowo dużo problemów i budziło wiele wątpliwości. Powoli jednak problemy były rozwiązywane, nauczyciele i uczniowie radzili sobie coraz lepiej i w efekcie nauczanie zdalne w szkołach i uczelniach zaczęło funkcjonować. Na każdym poziomie edukacji nauczyciele musieli wykazać się dobrym zmysłem organizacyjnym, kreatywnością, znajomością nowych technologii oraz odwagą w ich stosowaniu podczas zajęć dydaktycznych
Konferencja skierowana jest przede wszystkim do nauczycieli matematyki i informatyki ze szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, dydaktyków uczelni wyższych, metodyków, pracowników oświaty oraz osób prowadzących badania naukowe w zakresie edukacji. Konferencja ma na celu zaprezentowanie ciekawych rozwiązań edukacyjnych, integrację środowiska edukacyjnego oraz wymianę doświadczeń i podsumowanie okresu kształcenia zdalnego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17